Tyria

@ 06.09.2011, 12:44

Tyria (Świat) to fikcyjna planeta, na której toczy się akcja większości części Guild Wars. Jest to dom dla wielu gatunków, wśród których żyją takie rasy jak Asura, Dwarv, Norn i ludzie. Wiek świata szacuje się na 11 tysięcy lat, jednak pierwsi ludzie pojawili się tam około 786 roku kalendarza Mouvelian. Pod Tyrią rozciąga się siatka tuneli połączonych Wrotami Asura.

W grze odkrywamy jedynie trzy kontynenty Tyrii: pierwszy nosi nazwę planety, Tyria; dom Imperatora Smoka, czyli Cantha oraz Elona, Ląd Złotego Słońca. Na Bezkresnym Oceanie, pomiędzy trzema kontynentami leżą Bitewne Wyspy, jedna z nich należy do Zakonu Zaishen, gdzie trenują elitarni wojownicy, w imię boga Balthazara.

Tyria (Kontynent)

Najbardziej wysunięty na północ kontynent świata, poprzecinany ogromnymi, groźnymi górami, porośnięty lasami i dżunglami, skrywającymi stare ruiny dawnym imperiów. Na wschodzie leżą wypalone Ruiny Ascalonu i terytoria Charr, trwające w pozornie niekończącej się wojnie o ziemie przed Exodusem. Ascalon leży pomiędzy dwoma szczytami gór: Blazeridge ze wschodu i Shiverpeaks z zachodu. Shiverpeaks rozciąga się swoim zasięgiem najdalej na północ, dzieląc Tyrię na pół. Na zachód od Shiverpeaks leży Kryta, jedyne królestwo ludzi, które nie uległo zniszczeniu podczas inwazji Charr. Dalej na zachód znajduje się Dżungla Maguuma i wybrzeże, które wyznacza koniec znanej mapy.

Na południe od Ascalonu leży Kryształowa Pustynia, kraina, która byłą niegdyś zalana morzem, teraz zbudowana jest z milionów kryształów. Na zachód znajduje się rozwiany półwysep Orr, gdzie leży opuszczone miasto, postawione przed Kataklizmem. Dziś pozostałości Arah leżą na dnie morza. W Cieśninie Malchor znajduje się Pierścień Ognistego Łańcucha Wysp, wciąż aktywny wulkan.

Cantha

Na południowy zachód przez Trzaskające Morza leży kontynent Cantha. Imperium Smoka może uchodzić za potężną krainę, jednak medal ma swoją drugą stronę. W rzeczywistości miasto Kaineng jest brudną, przeludnioną metropolią, ze slumsami przepełnionymi szkodnikami i kryminalistami. Jest to miejsce, gdzie bogacze odcinają się od reszty w swym bogactwie, a biedacy tylko cierpią.

Wyspa Shing Jea to głównie tereny rolnicze, produkujące żywność dla całego kontynentu i oferujące odrobinę wytchnienia, pomimo wewnętrznych problemów. Napięcia toczą się pomiędzy ludźmi, Angchu i Sensali Tengu, którzy nie tolerują ludzkiej obecności. To spokojne miejsce staje się trudnym do życia.

Na południu od miasta Kaineng znajdują się tereny dwóch wasali Imperium. Te dwa ludy są w niekończącej się nienawiści.

Elona

Na południe od Tryrii i na północ od Canthy leży Elona, Kraina Złotego Słońca. Wyspa Istan słynie ze swojej marynarki, jednak stałe napady korsarzy burzą porządek. Na Istan znajdują się najstarsze, znane ruiny Elony, kiedy kraina była bujna i pełna roślin. Na morzu znajduje się Kourna, kraina sawann, niegdyś rządzona przez Warmarshala, który teraz znajduje się w chaosie po wydarzeniach znanych z Nightfall'a. Kourna jest uboga w wodę, poza dużą rzeką, Elon, która wypływa z krainy Vabbi przez sawanny i uchodzi do morza. Vabbi to bogata ziemia chroniona przez Dżina, gdzie żyją Hekety i Harpie. Tamtejsi ludzie są bogatymi kupcami, posiadającymi skarby, majątki i luksusy. Poza miastami rozciąga się sawanna pełna potworów i innych niebezpieczeństw. Pomiędzy Vabbi i Kourna znajduje się Desolation, siarkowa pustynia, odludzie pełne śmierci i demonów. Jest ona kontrolowana przez nieumarłe armie Palawa Joko.