Ludzie

Autor: Administrator @ 10.09.2011, 16:21

Ludzie Tyrii w ciągu ostatnich trzystu lat, stracili wiele swoich terytoriów. Odwieczni wrogowie i nowe rasy zagrażają tradycyjnym ziemiom ludzi ze wszystkich stron. Jednak ludzkość przetrwa, broniąc swoich pozostałych ziem i trwając w duchu ludzkim, jak to było od setek lat. Ich największe miasto, Dosięgnięcie Boskości (Divinity's Reach), świeci jak promyk nadziei dla ludzi z Kryty i spoza niej - nawet tych, którzy żyją w głębi terytorium charrów. Legendy ludzi trwale naznaczyły się na duszach wszystkich ras Tyrii, czy to przyjaciół czy wrógów.

Historia

Ludzie Tyrii pochodzą z południa, skąd trafili do tej części świata. Szybko rozprzestrzenili się po królestwach Orr, Kryty i Askalonu, wypierając inne narody, w tym centaury i charrów. Wewnętrzne kłótnie i wojny osłabiły ludzi, dlatego nie byli w stanie się obronić, kiedy charrowie najechali Askalon.

Askalon upadł jeszcze przed magią charrów z Searing. King Adelbern zamiast poddać się charrom, przywołał Foefire, potężną klątwę, która zamieniła jego ludzi w wiecznie stojące na straży duchy. Orr zostało pochłonięte przez morze, by później powstać jako królestwo nieumarłych rządzone przez Starszego Smoka Zhaitana. Lwi Łuk (Lion's Arch) został zalany, a następnie odradził się jako miasto wielu ras. Kryta pogrążyła się w wojnie domowej, a przetrwała tylko ze względu na działania jej walecznych bohaterów.

Jednak mimo wszystkich przeciwności losu ludzkość przetrwała, zachowując najlepsze cechy ludzi i historię. Ludzie zmuszeni do konfrontacji i otoczeni wewnętrznymi jak i zewnętrznymi zagrożeniami, przeżyli jako rasa i rozwijają się w świecie, który z dnia na dzień staje się bardziej niebezpieczny.

Dosięgnięcie Boskości (Divinity's Reach)

Największe miasto ludzi to Dosięgnięcie Boskości (Divinity's Reach), założone w wyniku powodzi w Lwim Łuku (Lion's Arch). Zbudowane na starożytnych grobowcach Kryty i położony na urwisku, miasto stanowi silny bastion wobec niebezpiecznego świata. Ocaleni ludzie z innych narodów i uchodźcy z odległych krain napływają do Divinity's Reach, przysięgając wierność koronie i szerzenie dumy pięknego miasta.

Miasto określane jest jako wielkie koło z sześcioma szprychami. Szprychy te są górnymi drogami, które rozciągają się od granicy do Central Plaza w samym centrum miasta. To tutaj pod masywną kopułą z miedzi i szkła obraca się wielkie planetarium, tutaj ministrowie się sprzeczają i tutaj też Królowa Jennah rządzi pewną ręką.

Zagrożenia Zewnętrzne i Wewnętrzne

Od Divinity's Reach, wpływy ludzi rozciągają się na okoliczne wzgórza i gospodarstwa rolne, zapewniając ochronę rolnikom i mieszczanom Kryty. Ci ludzie znajdują się pod nieustającym oblężeniem ze strony centaurów, które pochodzą z gór. Potężne centaury Modniira zdominowały słabszych pobratymców Tamini i Harathi, co następnie zachęciło ich do ataku na enklawę ludzi na Krycie. Te najazdy docierają czasami do bram Divinity's Reach.

Nie wszyscy wrogowie są nieludzcy. Gangi bandytów powstały na obszarach wyciągniętych spoza prawa, a teraz spora, zorganizowana grupa żeruje na lokalnych obywatelach. Ochronę ludzi powierzono Seraphowi, ale są oni wąsko rozciągnięci przez przeciwników.

Jakby sytuacja nie była na tyle opłakana, niezgoda kwitnie w obrębie murów Kryty. Ludzie kochają swoją Królową Jennah, ale szlachta często wytyka jej egalitarne zasady i rozejm, który nawiązała z legionami charrów. Izba Ministrów stanowi wylęgarnię intryg i knowań, które często koncentrują się na pośle, Ministerze Caudecusie Wise, postrzeganym jako rywal samej Królowej.

Dziedzictwo Ludzi

Wraz z klęską Abaddonu, bogowie ludzi wycofali się z Tyrii. Nie opuścili swoich wiernych, ale zaprzestali bezpośredniej ingerencji w ich codzienne życie. Podobnie jak rodzice uczą dziecko chodzić, pozwolili potknąć się ludzkości, by nauczyła się podnosić, gdy upada.

Ludzie z Divinity's Reach zdali sobie z tego sprawę i wiedzą, że bogowie oczekują, by stali o własnych siłach. Nazwy sześciu bogów (zwane obecnie przez inne rasy - Sześcioma Ludzkimi Bogami) są na ustach swoich wiernych i nadal funkcjonują świątynie i kapłani tej wiary. Ludzie nie czują się opuszczoni przez swoich bogów, czują, że zostali wystawieni na test. Jako ludzie nie chcą upaść.

Długa historia ludzkości sprawia, że inne rasy myślą o nich jak o ograniczonych umysłowo, staroświeckich i konserwatywnych, ale nie bojących się próbowania nowych rzeczy. Wraz ze wzrostem innych dużych ras, starali się przystosować i z nimi konkurować. Są zainteresowani technologią bram asury i broni charrów. Wśród ludzi jest wielu majsterkowiczów i rzemieślników; wynalazcy tacy jak Artysta Uzolan (Uzolan the Artist) pomagają uściślić i poszerzyć ich wiedzę techniczną.

Największe dziedzictwo ludzkości to heroizm. Nawet najmłodsi sylvari wiedzą o wielkich postaciach z tyriańskich legend. To w ich śladami podążają inne rasy.